opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

65 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Sceny z Fausta” Schumanna w Opera Vlaanderen w Gandawie

To także one wpłynęły na to, iż Schumann zdecydował się na nadanie swemu dziełu formy oratorium, a nie jak pierwotnie zamierzał - opery. Początkowo pragnął rozpocząć swoją kompozycję od fugi, sądząc, że ścisłe wymagania tej struktury muzycznej staną się skutecznym lekarstwem na trawiący go niepokój i wyzwaniem rzuconym prześladującym go demonom. Wszakże w rzeczywistości to dopiero w roku 1850, czyli sześć lat po rozpoczęciu procesu twórczego, ośmielił się zmierzyć ze scenami o najbardziej tragicznej wymowie. 

Sceny z Fausta 3

Całą pracę ukończył zaś pod presją przeczucia zbliżającej się śmierci, pisząc - jakby od tyłu - uwerturę. Ogólnie rzecz ujmując rzeczone oratorium, - jak to określono - „głęboko wrażliwe na wszelkie znaczenia dramatu goethe’owskiego”, składa się z trzech podzielonych na siedem odsłon części i opisuje walkę dobra ze złem w sercu Fausta oraz jego poszukiwanie spokoju ducha. 

Sceny z Fausta 4

 Pierwsza część koncentruje się na relacji głównego bohatera z Małgorzatą i przybiera charakter utrzymany w stylu operowym, natomiast część trzecia zawiera najdoskonalsze w twórczości Schumanna fragmenty chóralne. Zdecydowanie więcej miejsca zajmuje tutaj ostateczne odkupienie Fausta niż historia diabelskiego paktu, jaki zawiera on z Mefistofelesem, co nadaje całości poruszająco uduchowioną i wręcz chrześcijańską wymowę. Philippe Herreweghe, stojący na czele Orkiestry Symfonicznej Antwerpii i swojego zespołu Collegium Vocale Gent, zapewnił całemu wykonaniu odpowiednią głębię i intensywność, ukazując zarazem złożoność i bogactwo tkanej z żarliwością i niezwykłą dbałością o wydobywanie frapujących kontrastów materii muzycznej.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART