opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

75 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Straszne upiory pedofilne

To sieroty, którymi zaopiekował się jakiś tajemniczy, nieobecny wujaszek i zapewnił im los o wiele gorszy od tego, jaki spotkałby je w ochronce. W przedstawieniu w Polskiej Operze Królewskiej dodano jeszcze rolę taneczno-pantomimiczną, która dubluje postać jakoby już zmarłego lokaja Quinta, prześladowcę małego Milesa. Jak zauważyła w przedmowie do programu operowego dyrygentka – niewinny z pozoru instrument – celesta – symbolizuje „ciemne siły”, ten dźwięk unaocznia realne istnienie zła.

 

Dokrecanie sruby 3

 

Miles zresztą śpiewa w swoich gaworzeniach o jakimś „Malo”, co jest jedną z form łacińskiego słowa „Zły” (trzeba pamiętać, że dawniej w programie szkoły podstawowej w Anglii i w koloniach była nauka łaciny). W sumie więc „złych" w tej operze jest troje – tancerz Gieorgij Puchalski, Quint – zwalisty Jacek Szponarski i Jessel – Aleksandra Klimczak.

 

Dokrecanie sruby 4

 

Role dzieci sprawują dorośli artyści – Karolina Róża Kowalczyk i Marcin Gadaliński, którym przydano w celu ich „odmłodzenia” symbolizujące dziecięcą nieporadność i wiotkość lalki zaprojektowane przez Katarzynę Pietrzykowską. Ten zabieg sprawdził się, i choć w wielu przedstawieniach do ról Milesa i Flory angażuje się autentycznych dziecięcych śpiewaków, para Karolina i Marcin była przekonywająca, tym bardziej, że głosy dorosłych wokalistów brzmią lepiej. W sumie na niewielkiej scenie Teatru Stanisławowskiego wszystkie głosy słychać doskonale, także dociera do widowni wszystko, co jest w warstwie dźwiękowej wadliwe czy wysilone. W przedstawieniu Dokręcanie śruby – napięcie rozwijającego się dramatu pozwala zapomnieć o nielicznych niedoskonałościach.

                                                                     Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART