GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościW szponach pożądliwości
Strona 1 z 3
Natychmiast pojawia się chęć porównania baletu Casanova Graya Veredona ze spektaklem tanecznym Casanova w Warszawie Krzysztofa Pastora według pomysłu Pawła Chynowskiego. I tu i tam ciężar odpowiedzialności spoczywał na tytułowym bohaterze, który tańcem i swą artystyczną osobowością musi pokazać hipnotyczną siłę przyciągania kochanek. I tu i tam wykorzystano możliwie obficie teatralne możliwości wystawy scenicznej – zwłaszcza kostiumów z epoki. W przedstawieniu łódzkim ta sprawa znalazła się w rękach Zuzanny Markiewicz.
Ważnym zadaniem choreograficznym, wymagającym wyobraźni i umiaru w obu przedstawieniach było przetworzenie ars amandi w pewien skodyfikowany ciąg ruchów taneczno-pantomimicznych. Wreszcie do obydwu przedstawień trzeba było zaangażować co najmniej kilka, jeśli nie kilkanaście atrakcyjnych i świetnie przygotowanych tancerek, które przyjęłyby role ofiar najsłynniejszego uwodziciela w historii. Obydwa balety – łódzki i warszawski – oparły swoją treść na tym samym materiale źródłowym, pamiętnikach (Historia mojego życia) spisanych ręką samego Giacomo Casanovy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |