opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




7 grudzień 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

25 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Głośny początek sezonu

Zmartwychwstanie Gustava Mahlera zagrane na początek, a nie na koniec sezonu, może mieć swój symboliczny wydźwięk. Najpierw jest opisane muzycznie odchodzenie z tego świata, a potem, przy ryku trąb i gromach bębnów, dusza (chyba bez ciała) zmartwychwstaje. Wizja imponująca, ale dlaczego właśnie teraz? W ujęciu Filharmonii Narodowej i Maestro Andrzeja Boreyko sens Zmartwychwstania miał symbolizować powrót do muzyki na estradzie po mrokach lockdownu pandemicznego, kiedy nawet zapowiadane koncerty nie odbywały się z powodu choroby któregoś z muzyków, a przecież od jednego prychającego wirusami mogli się zarażać inni.

 

Filharmonia Narodowa 1

 

Przyzwyczajaliśmy się powoli do widoku grających orkiestr bez słuchaczy, ale za to w maseczkach. Oczywiście nie wszyscy mogli zasłaniać usta i nos, bo tzw. dęciaki dmuchały w swoje instrumenty bez żadnej higienicznej osłony i zagrożenie z każdym dźwiękiem rosło. A tutaj wystąpiła nie tylko ogromnie powiększona orkiestra, do tego ze śpiewającym chórem, który też nie może się „zamaskować”. Znana krytyczka muzyczna Dorota Szwarcman napisała więc, że Filharmonia Narodowa na początek sezonu koncertowego zmartwychwstała i postanowiła dać upust swej radości w najbardziej patetyczny sposób, jaki zna historia.

 

Filharmonia Narodowa 2

 

Ciekawe, że już teraz zapowiedziano, że z kolei na koniec sezonu będzie inne poważne dzieło wokalno-instrumentalne – Requiem Niemieckie Johannesa Brahmsa. Co ono ma symbolizować, tego Dorota Szwarcman jeszcze nie napisała na swoim blogu. W każdym razie początek i koniec sezonu zaplanowano pod znakiem śmierci. Oj wesoło, oj wesoło. Koncert w całości podobał mi się średnio. Najlepiej wypadł Chór Filharmonii Narodowej przygotowany przez Bartosza Michałowskiego. Świetnie i przejmująco zaczął od piana w trzeciej części na siedząco, a w części czwartej tylko raz panowie z tenorów trochę zbyt natarczywie podziałali gardłami. Z dwóch solistek zdecydowanie lepiej wypadła mezzosopranistka Nora Gubisch, gdyż dysponuje głosem o ładnej barwie, a jej śpiew był wyrównany wokalnie.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART