GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rozkwit i upadek miasta Mahagonny” w Opera Ballet Vlaanderen w Antwerpii
Strona 4 z 4
Są one tym bardziej skuteczne i sugestywne, że realizują je prezentujący również fantastyczny poziom wokalny soliści. Witającą ściągających ze wszystkich stron amatorów whisky - a także młodych dziewcząt i chłopców - wdową Leokadją Begbick jest niezrównana Maria Riccarda Wesseling, budująca barwną, dynamiczną oraz dominującą swą wybujałą posturą i osobowością postać kobiety podejrzanych interesów.
Z jej występem zajmująco kontrastuje kreacja belgijskiej sopranistki Tineke Van Ingelem o zmysłowo brzmiącym głosie, ucieleśniającej zwiewną i delikatną Jenny Hill. Podobają się też obsadzony w roli Fatty James Kryshak i bezbłędnie odnajdujący się w postaci Trinity Mosesa Zachary Altman. Wszakże filarem zespołu solistów okazuje się być regularnie podziwiany na scenach wielu prestiżowych teatrów włosko-amerykański tenor Leonardo Capalbo, w pełni wykorzystujący potencjał partii Jima Mahoney’ego i pokazujący jej emocjonalną różnorodność.
Posiada on głos o dużej skali, zdolny do nagłych zmian niejednokrotnie dramatycznych rejestrów, a zarazem dysponuje bogatą paletą elementów wokalnego aktorstwa. Jak zawsze w Antwerpii, tak i tym razem nie zawodzi operowy chór (przygotowany przez Jana Schweigera), stanowiący jednorodny organizm dźwiękowy, prezentujący dużą rozpiętość skali dynamicznej i godne podziwu nieustanne zaangażowanie sceniczne. Na czele znajdującej się w doskonałej formie Orkiestry Symfonicznej Opera Ballet Vlaanderen stoi bardzo tutaj ceniony argentyński dyrygent Alejo Pérez, czuwający nad utrzymaniem odpowiedniego pulsu całej narracji muzycznej i nadaniem właściwego charakteru zarówno recytatywom akompaniowanym, rozbudowanym scenom zespołowym, jak i kunsztownym interludiom orkiestrowym. Interwencje atrakcyjnie i precyzyjnie brzmiących smyczków, często wykorzystywanych instrumentów dętych czy odgrywającej istotną rolę perkusji osiągają w tej interpretacji wyżyny kunsztu wykonawczego. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |