GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPasticcio i performens wyznaczyły sobie rendez-vous w Krakowie
Strona 2 z 2
W charakterze dźwiękonaśladowczych tremoli artystka wykorzystała popularny rumuński motyw ludowy zwany Skowronkiem (Ciocărlia). Atoli muzycy nie poprzestali na tym i odwołali się ponadto do autentycznej teatralizacji: Kopacinskaia wprawiając w ruch machinę imitującą wiatr, będącą na wyposażeniu dawnych scen, Antonini natomiast użył należącej do współczesnego instrumentarium blachy, tym razem w naturalistyczny sposób przywołując odgłos gromów.
Po przerwie neoklasycyzujące Estroso Aureliana Cattaneo, w którym mołdawskiej skrzypaczce Antonini towarzyszył na pikulinie, i archaizujący Mogoł Giovanniego Sollimy, zapowiadały tego Wielkiego D-dur RV 208 Vivaldiego. Moją uwagę przykuwała wszakże i urzekła niesłychana giętkość dynamiczna muzyków il Giardino Armonico. Piękne, a zarazem w pełni wyraziste i doskonale słyszalne pianissima, a także wyczulenie na stronę barwową brzmienia. A zatem to oni byli głównymi bohaterami tego wieczoru.
Na bis usłyszeliśmy jeden z duetów skrzypcowych Beli Bartóka, przy czym Kopacinskiej znowu partnerował Giovanni na flecie, będącym odpowiednikiem skrzypiec w grupie aerofonów. I żal mi się zrobiło, że artyści nie zagrali w całości tego cyklu. Poza tym w charakterze jednego z łączników mogła pojawić się wirtuozowska VIII Sequenza wspomnianego Beria, a skoro rzecz działa się w audytorium im. Krzysztofa Pendereckiego, z chęcią wysłuchałbym w interpretacji Patricii Kopacinskiej Capriccia patrona tego miejsca, również wykorzystującego efekty szmerowe, ale wymagałoby to powiększonego składu orkiestry i raczej współczesnych instrumentów. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |