opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 wrzesień 2022       


Wydarzenia

  • Papiez 131-192.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

21 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Pasticcio i performens wyznaczyły sobie rendez-vous w Krakowie

Antonio Vivaldi miał w swym dorobku nie tylko opery w pełni autorskie, ale również pasticcia, a więc utwory złożone z ogniw będących wkładem innych twórców. Do formuły tej nawiązali wykonawcy koncertu 30 sierpnia w krakowskim Centrum Kongresowym: il Giardino Armonico pod dyrekcją Giovanniego Antoniniego i Patricia Kopacinskaia. A zatem koncertujące kompozycje „rudego księdza“ z osiemnastowiecznej Wenecji przeplatały się z miniaturami współczesnych kompozytorów włoskich.

 

Pasticcio 1

 

 

Przypominało to trochę aleatoryczne interludia pomiędzy „rozdziałami“ Livre pour orchestre Witolda Lutosławskiego, a także metodę rekonstrukcji niedokończonej Symfonii D-dur D. 936a Franza Schuberta przez Luciana Berio w jego Renderingu.

 

Pasticcio 2

 

Ze swej strony Patricia Kopacinskaia wprowadziła dodatkowo czynnik performensu, kiedy pod koniec Koncertu g-moll RV 157 zjawiła się na estradzie i dołączyła do drugiego pulpitu pierwszych skrzypiec, by w ostatnich taktach „zabrudzić“ brzmienie dysonansowymi dźwiękami wypełniającymi następnie Spiccato il volo Luki Francesconiego, z których w pewnym momencie wyłaniają się odniesienia parafolklorystyczne i przeprowadzają do Koncertu skrzypcowego C-dur RV 191. Z kolei w lekko sonoryzującym Incanto XXIII Simone Movia skrzypaczce towarzyszył na flecie Giovanni, będący zarazem wirtuozem w grze na tym instrumencie. II Kaprys Salvatore Sciarrino, operujący dźwiękiem pozbawionym rezonansu, stanowił pomost do Koncertu skrzypcowego Es-dur RV 253, noszącego podtytuł Burza morska i należącego do programowych utworów w dorobku Vivaldiego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART