GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień I
Strona 6 z 8
14. Maria Domżał - sopran, Polska; Marcin Kozieł - fortepian W. A. Mozart – Cosi fan tutte: recytatyw i aria Fiordiligi Temerari…Come scoglio G. Puccini – La bohéme: aria Mimi Donde lieta uscì
Spodobała mi się mozartowska część jej występu. Pewny był jej śpiew, nośny i dynamiczny głos – miała nam co pokazać. Dobra była w sumie kontrola całości, nieco słabsze, i u niej, fragmenty „koloraturowe”. Aria Mimi nawet i wzruszająca, swobodnie sobie w niej poczynała, mocno i jasno wieńcząc i tę drugą część występu w I etapie...
15. Qiusheng Duo - baryton, Chiny; Olga Tsymbaluk – fortepian W. A. Mozart – Le nozze di Figaro: aria Figara Se vuol ballare G. Bizet – Carmen: aria Escamillia Votre toast, je peux vous le rendre
Mozart bez wrażenia, śpiewany dziwną, obcą artykulacją, nie do spodobania – delikatnie rzecz nazywając. Toreadora nie miał czym zaśpiewać, niestety, więc i Bizet brzmiał obco i fałszywie estetycznie, a bojowe zawołania Escamillia, także uniesienie pięści do góry w zakończeniu kupletów - miały tedy wymiar wręcz parodystyczny. Głos chwiał się, a wibracja ta dokuczała niemiłosiernie… 16. Botao Fu - tenor, Chiny; Olga Tsymbaluk – fortepian W. A. Mozart – Die Entführung aus dem Serail: aria Belmonta Ich baue ganz auf deine Stärke G. Donizetti – L’elisir d’amore: aria Nemorina Una furtiva lagrima
To był -niestety- krańcowy dość przypadek. Zdarzają się takowe na konkursach – szczęśliwie nie za często. Niby przygotowany, opromieniony nawet studiami w krakowskiej AM (z nieokreślonym wszak w notce finałem tych studiów), a jednak niepotwierdzający cech profesjonalnych, jakby wyznający nie tylko u nas -jak widać- obowiązującą zasadę, że śpiewać każdy może. Głos malutki, chwiejący się, niemający możliwości sprostania mozartowskim wymogom technicznym i wyrazowym. Ciut lepiej wypadł w kawatinie Nemorina, ale co z tego. Jedno jest pewne – szczerej zapewne ambicji było najwięcej… |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |