GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDzień królowania w Warszawie
Strona 3 z 3
Tu było całkiem po Verdiowsku, dużo trudnego śpiewania i liryczny głos Giulia się do tego nadawał, choć śpiewak ten umiejętnie rozkładając siły stosował różne techniczne uniki w atakowaniu wysokich tonów, aby mu starczyło sił aż do końca. Niestety zaburzało to prowadzoną frazę i dobrze, iż udało się dobrnąć do finału, choć trudno tu mówić o pełnym sukcesie.
Ładnie się też zewnętrznie prezentowała Vivica Genaux, mezzosopran pochodząca z Alaski i śpiewająca typową alaskowską szkołą, odbiegającą od włoskich standardów bel-canta. Ładny w tembrze jej głos oparty był na sile unoszonych ramion, a nie na przeponie, zaś wibrato uruchamiała za pomocą żuchwy. W jej dorobku jest wiele muzyki barokowej, w której takie udziwnienia mogą być akceptowane. Na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie było to jednak dosyć kontrowersyjne.
Dobrze się natomiast spisali w trzecioplanowych rolach Hrabiego i Delmonte dwaj tenorzy wypożyczeni z Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej, kierowanego przez Violettę Bielecką. Paweł Cichoński i Andrzej Klepacki głosami o ładnej barwie, wyrównanymi i postawionymi dopełnili solistycznej obsady. Odśpiewali np. informację, że nadszedł list od „prawdziwego” króla polskiego Stanisława Leszczyńskiego. Treść listu ujawnił jednak swoim barytonem „Rzekomy król” czyli „Il finto Stanislao”. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |