GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDzień królowania w Warszawie
Strona 2 z 3
Patrząc na twarz Germana Olvery można było z niej odczytać wszystkie szczegóły skomplikowanej fabuły utworu, a także wszelkie użyte do zilustrowania akcji środki melodyczne i rytmiczne. Nawet jeśli ten śpiewak grał rolę fałszywego króla, to był niekwestionowanym królem na scenie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej. Na miejscu drugim umieścić trzeba urodzoną w Katalonii sopranistkę Tinę Gorinę w roli Markizy.
Trudne zadania wokalne, pełne skoków z niskich rejestrów w wysokie, artystka pokonywała swobodnie. Prowadziła swój głos w sposób pewny i bezbłędny emisyjnie, gdy trzeba pokazywała też mocne, nośne forte. Nasi melomani mają do tej śpiewaczki stosunek nabożny, bo to ona kilka lat temu w sposób bezbłędny stworzyła postać Halki we włoskiej wersji językowej opery Stanisława Moniuszki.
Wiadomo, że do tej roli słaby sopran nie ma dostępu. Kolejnymi postaciami wartymi pochwalenia byli dwaj antagoniści, Baron i Skarbnik, niedoszli teść i zięć, dysponujący lekkimi głosami basowymi Ugo Guagliardo i Riccardo Novaro. Obaj Włosi, obaj partnerowali już megagwieździe Cecilii Bartoli, a tutaj los postawił ich przeciwko sobie, aby w niekończących się parlandach starali się pokazać swoją słuszność i wyższość. Wokalnie sprawniejszy wydawał się Riccardo, ale i Ugo miał swoje dobre momenty. Do ról pierwszoplanowych zaliczyć należy postać Edwarda w wykonaniu prawdziwego włoskiego tenora Giulio Pelligra. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |