GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDzień królowania w Warszawie
Strona 1 z 3
Opera młodego Verdiego jest rzadko wystawianą farsą, dobrze osadzoną w materii muzycznej, choć mniej słuszną w historycznej. Ale ponieważ zatrąca o polskie sprawy i powołuje się na króla Stanisława Leszczyńskiego – tego „od Sasa do Lasa” – więc była miłym prezentem Fabio Biondiego i jego Europa Galante dla naszych melomanów i... Stanisława Leszczyńskiego, który jest, jak wiadomo dyrektorem Festiwalu Chopin i Jego Europa.
Jaki jest Verdi, jak doskonale potrafi zatrudnić śpiewaków, wie chyba każdy słuchacz operowej muzyki. Zajmę się więc, omawiając Un giorno di regno (Il finto Stanislao), wyłącznie głosami występujących postaci. Czołowym bohaterem opery jest tutaj „rzekomy król”, a właściwie Kawaler Belfiore, którego wykreowaniem zajął się meksykański baryton German Olvera, artysta o niespożytym temperamencie i ogromnym ładunku dynamizmu, w czym dorównywał z łatwością dyrygentowi, grającemu jednocześnie partię pierwszych skrzypiec. Świetny, czysty głos łączył z interesującą powierzchownością i ciągłym śledzeniem myśli muzycznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |