opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

107 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Ser i słonina

Serotonina, adaptacja prozy Michela Houellebecqa na deski Teatru Studio, nie jest przedstawieniem szczególnie odkrywczym. Spora ilość wulgarnych i obscenicznych dialogów, tak charakterystycznych dla tego autora, jakoś trzyma spektakl w kupie. Jednak dodatki socjologiczno-filozoficzne zaaranżowane są bez atrakcyjnego, ciekawego pomysłu. Trzy albo cztery małe telewizorki ustawione z boku sceny, które nadają reportaże z Afryki czy z Francji, nie rozpraszają pojawiającej się w drugiej części nudy.

 

Serotonina 1

 

Tak samo oparcie scenicznej narracji na gadających głowach, które jest nieznośnym schematem publicystyki telewizyjnej, a w reżyserii Pawła Miśkiewicza każde kolejne zdanie następujących po sobie wykonawców oddzielone zostaje jeszcze od następnego przez 8-sekundową przerwę, co tylko nabija minut przedstawieniu w sumie trwającym 3,5 godziny. Skrócić te wynurzenia bohaterów Houellebecqa? – być może jednak nie przyniosłoby to zdecydowanego ratunku. Brak teatralnych kompetencji widać gołym okiem mimo zatrudnienia dramaturżki Joanny Bednarczyk. Czasem aktorzy podrywają się w tanecznych pląsach, co niestety tylko na krótko rozbija szarzyznę. Ciekawie na tym tle wypadła kompletnie niema rola Macieja Pempusia, który gra postać wystraszonego niemieckiego pedofila. Znudzony i rozczarowany widz może się więc w chwilach zastoju zastanawiać co mają symbolizować zawieszone w górze sceny wielkie, pikowane poduchy, które co jakiś czas opuszcza się do połowy. Może oznaczają nadciągającą zagładę współczesnego świata i upadek zachodniej cywilizacji, może obrazują coraz większe ograniczenie wolności jednostki w tym paradoksalnie wolnościowym, ekstremalnie liberalnym świecie. A może po prostu jest to tylko alibi dla twórców przedstawienia, w tym autorki scenografii Barbary Hanickiej, że na scenie coś się jednak dzieje. W rezultacie o końcu cywilizacji świadczą opisy przemysłowych hodowli zwierząt i kłopotów francuskich rolników, którzy nie są w stanie sprostać konkurencji tańszych towarów z Chin i Argentyny.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART