GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPoznański z miasta Łodzi
Strona 3 z 3
Rafał Janiak, zarówno jako dyrygent, oraz jako kompozytor spisał się znakomicie. Wykorzystał eklektycznie całą, lub prawie całą wiedzę dotyczącą współczesnej muzyki operowej. Był gdy trzeba Carlem Orffem, Sergiuszem Prokofiewem, mniej Ryszardem Straussem, bardziej Dymitrem Szostakowiczem. Trochę wziął z Krzysztofa Pendereckiego, a trochę z George’a Gershwina.
Świetnie też spisali się realizatorzy dzieła, reżyser i scenograf oraz kostiumolog. Może przesadne i niepotrzebne było tylko wprowadzenie na scenę prawdziwego konia, skoro był już wielki, sztuczny poruszający się na kółkach. Świetnym wykonawcą roli tytułowej okazał się baryton Stanisław Kierner, który śpiewa, mówi, tańczy, nawet nosi na plecach baletnice.
Doskonale, jak zwykle, wypadła Agnieszka Makówka w roli Zofii. Nieźle się prezentowali Koń-Marynarz Michał Sławecki oraz Baron de Hirsch – Robert Ulatowski. Mocnym niskim basem posługiwał się Lekarz – Rafał Pikała. Jednak największą sztukę pokazał aktor dramatyczny z kwalifikacjami tancerza występujący w roli anarchisty – zamachowca Przybysza oraz Prokuratora – Michał Barczak. To niebywały talent umiejący przyciągać uwagę i kreować groteskowe postacie. On też w najtrafniejszy sposób uchwycił pokrętny sens dzieła, co najlepiej było widać we wspaniałej „grze” jego chudych, niezwykle sprawnych i wyćwiczonych nóg. Brawo!
Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |