opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 maj 2024       


Wydarzenia

  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

52 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

V Festiwal im. Kromera w Bieczu – nurt instrumentalny

W zamykającym Allegro pojawia się zaś jakby przebłysk zapowiadający motyw Mozartowskiej Barbariny z Wesela FigaraProgram omawianego koncertu uzupełniły opracowania w formie concerta grosso sonat skrzypcowych: Charlesa Avisona I G-dur op. 1 Francesco Geminianiego, a przez tegoż III G-dur z op. 5 Arcangelo Corellego. Również u tego ostatniego mamy do czynienia ze środkami barokowej retoryki jak oparcie przebiegu muzycznego w Allegro na efekcie swoistych, przeplatających się pytaniach i odpowiedziach, a w środkowym Adagiu na wdzierających się w tok narracji niepokojących zwolnieniach.

 

Biecz,2019 12

 

U Geminianego z kolei pojawiło się w środkowym Allegro charakterystyczne staccato, a wszystko to znajdowało wyraz w grze zespołu Martyny Pastuszki, wyczulonego na stylowość w odniesieniu do epoki, z której pochodzą wykonywane utwory. Do nurtu instrumentalnego tegorocznego festiwalu należał recital Martina Gestera w skromnym, ale za to stylowo dekorowanym wnętrzu drewnianego kościoła Archanioła Michała w pobliskiej Dinarowej.

 

 

Biecz,2019 5

 

Na program złożyły się kompozycje klawesynowe François Couperina, Jean-Baptiste’a Forqqueray’a i Jacques’a Dulphyego. W przypadku tego ostatniego można mówić o dyskretnym malarstwie dźwiękowym, za sprawą którego wytworne Gracje uwodziły delikatną, wręcz koronkową fakturą, a Medea niepokoiła słuchacza swą nieokiełznaną motoryką. Z kolei Uwertura do Trzeciej księgi utworów klawesynowych odznaczała się wyrazistym rozkładem akcentów. Zarazem jednak nigdy nie została naruszona zasada decorum, czyli estetycznej stosowności. Wszystkie to dało się czytelnie wysłuchać w interpretacji Martina Gestera, dbającego w równej mierze o stylowość brzmienia, co siłę oddziaływania, również dynamiczną, efektów zastosowanych przez kompozytora.

                                                         

                                                                   Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART