opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

36 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

V Festiwal im. Kromera w Bieczu – nurt instrumentalny

W przypadku recitalu związanej z Krakowem fińskiej skrzypaczki Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch dzień później, przy całym zachowywanym pietyzmie wobec reguł historycznego wykonawstwa, mieliśmy do czynienia z wyrazistą osobowością interpretacyjną, odznaczającą się znacznym temperamentem, nigdy wszakże nieprzesłaniającym autorskich intencji wykonywanych utworów. Artystka w równej mierze potrafiła wydobyć pokłady znacznej pomysłowości i ekspresji zarówno z kompozycji nienależących do szczytowych osiągnięć swych twórców czy epoki, która je wydała, jak i tych należących do ścisłego kanonu muzycznego dziedzictwa.

 

Biecz,2019 8

 

A więc wyeksponowanie tremolującego motywu otwierającego i przewijającego się na przestrzeni całej Fantazji przypisywanej Sebastianowi Nauowi, choć jej atrybucja nie do końca jest pewna. Z kolei w anonimowej Suicie g-moll urzekały szczególnie muzykalność w Sarabandzie, przejawiająca się w bogactwie zastosowanych odcieni dynamicznych, oraz wyrazista taneczność w Courante. 

 

Biecz,2019 9

 

Z kolei w II Suicie Johanna Paula von Westhoffa znaczne wrażenie wywarło operowanie bogatą agogiką w Allemande, głęboko przemyślane rozkładanie akcentów i pauz wkradających się do muzycznego przebiegu, porywała natomiast wręcz do tańca zamaszysta Gigaz pizzicatem pod koniec i powtórzeniem w lżejszej dynamice. Passacaglii, zamykającej cykl sonat misteryjnych, zwanych też różańcowymi, Heinricha Ignaza Franza von Bibera zwracała uwagę nade wszystko pogłębiona refleksyjność, znajdująca odzwierciedlenie w odpowiednim doborze temp oraz szczególnej wrażliwości na barwę dźwięku. W przypadku III Partity BWV 1006 Johanna Sebastiana Bacha wirtuozowskie zacięcie w Preludium, ściszonym przy powtórzeniu, i popisowa Giga okalały bardziej powściągliwe wykonanie środkowych ogniw, pozwalające na wewnętrzne uspokojenie i chwile zadumy. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART