opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

35 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

V Festiwal im. Kromera w Bieczu – nurt instrumentalny

Prawdopodobnie ulubionym kompozytorem fińskiej artystki jest Johan Jospeh Vilsmayr. Stąd wycyzelowana w najdrobniejszych detalach interpretacja jego Partity g-moll. Po wstępie operującym rozłożonymi akordami, granymi w dynamice pomiędzy piano a pianissimo, na szczególne wyróżnienie zasłużyło ukazanie wewnętrznego przełamania w Bourré, prowadzącym do popisowej Riterady. Na bis skrzypaczka zagrała jego Sarabandę, w której skupiła się nade wszystko na urodzie dźwięku, który pod koniec stopniowo zamiera. 

 

Biecz,2019 10

 

Motywem przewodnim występu Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch uznać można przywrócenie temu gatunkowi muzycznemu (partitom, z francuska zwanym suitom) ich w pełni tanecznego rodowodu. Program koncertu oh! czyli kierowanej przez Martynę Pastuszkę Orkiestry Historycznej w znacznej mierze wypełniły concerti grossi trzeciego, najmniej znanego przedstawiciela neapolitańskiego rodu muzycznego Scarlattich – Francesca, brata Alessandra, autora kompozycji wokalnych oraz instrumentalnych.

 

Biecz,2019 11

 

Formacja ta poczyniła znaczny postęp w zakresie jakości dźwięku, a zwłaszcza jego różnorodnej artykulacji. Na przykład Grave II Concerta c-moll zagrano nasyconym alikwotami dźwiękiem, a przy tym lekkim i świetlistym. Z kolei wykonanie IX Concerta D-dur odznaczało się jego zwiewnością, a zarazem w pełni głębokim osadzeniem w instrumentach. Ponadto w zakończeniu otwierającego Allegra zwróciło uwagę wyraziste wydobycie charakterystycznego zwrotu retorycznego w postaci zaskakująco puentującego go brzmienia o dysonansowym zabarwieniu. W VIII Concerto G-dur rolę tę spełnia natomiast nieoczekiwane zatrzymanie toku muzycznego pod koniec wstępnego Allegra. Podobnie jest z kończącym się zawieszeniem Allegro IV Concerto E-dur, podczas gdy w drugim Largo cieszyła ucho szeroko płynąca kantylena. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART