opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

84 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wawelskie wieczory Opery Krakowskiej

Prowadząca koncert uporczywie mówiła w tym kontekście o cytatach, a to jednak co innego niż wyjątki, fragmenty czy wyimki, albowiem dotyczy wykorzystania najczęściej kilku – lub kilkunastotaktowego tematu lub motywu zapożyczonego z innego utworu, a zostaje przywołane w celu znaczącego odniesienia, często o parodystycznym wydźwięku – na przykład narzekania Leporella na tytułowego Don Giovanniego, pojawiające się w partii Niklasa w Opowieściach Hoffmanna Jacques’a Offenbacha czy autocytaty Mozarta z własnego Wesela Figara w scenie uczty przywołanego wyżej Don Giovanniego, a więc wyimki lub ustępy z nich, a nie, na miłość Polihymnii, cytaty jak znowu zapewniano słuchaczy w słowie wiążącym złożony z nich koncert.

 

Arie oper swiata 2

 

Z satysfakcją odnotowałem dobrą formę Katarzyny Oleś-Blachy. Można było odnieść wrażenie jakby Moniuszko pisał z myślą o głosie tej artystki, skoro w jej śpiewie nie odczuwało się wysiłku, zwłaszcza w wirtuozowskiej arii włoskiej Ewy Perché belli labbri che Amore Hrabiny, która stwarza okazję do popisania się technicznymi umiejętnościami w zakresie koloratury.

 

Arie oper swiata 3

 

Szkoda że Tomasz Kuk, dysponujący typowo dramatyczną odmianą głosu tenorowego, nie zdecydował się na utrzymaną w takim charakterze pierwszą arię Jontka I ty mu wierzysz, pochodzącą jeszcze z wileńskiej wersji Halki, gdzie partia ta przeznaczona była dla barytona. Mnie tym razem bardziej przypadła do gustu w interpretacji tego śpiewaka aria Stefana „z kurantem” Boże mój! Melodia ta...ze Strasznego dworu. Dotąd uważałem, że głos Tomasza Kuka jest nieco za ciężki na potrzeby tej partii.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART