GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Giovanni” Mozarta w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 6 z 6
Trudno jednak nie wyrazić uznania dla talentu i reżyserskiej wyobraźni Marie-Eve Signeyrole, której realizacja zachwyca dramaturgiczną spójnością i konsekwencją, jak również niezwykle precyzyjnie prowadzoną grą aktorską. Nieprzeciętną osobowością sceniczną i gęsto nasyconą barwą głosu uwagę przykuwa kreujący tytułową postać Nikolay Borchev.
Pod względem sprawności wokalnej i przekonującej gry scenicznej dotrzymuje mu kroku występujący jako Leporello Michael Nagi, a także sugestywnie wcielający się w Komandora Patrick Bolleire. Wspaniale prezentują się też głosy żeńskie: imponująca muzykalnością Sophie Marilley jako Donna Elwira oraz pieszcząca ucho zmysłową barwą sopranu i intrygująca porywającą ekspresją Jeanine De Bique w roli Donny Anny.
W niczym im nie ustępują doskonalący swój wokalny kunszt w miejscowym studio operowym Anaïs Yvoz (Zerlina) i Igor Mostovoi (Masetto). Pewne zastrzeżenia wzbudza jedynie nie do końca radzący sobie z partią Don Ottavio Alexander Sprague, grzeszący płaskim dźwiękiem i wątłej jakości emisją. Największym rozczarowaniem okazuje się jednak bezbarwna, powierzchowna i niezdolna do oddania dźwiękowego bogactwa partytury Mozarta dyrekcja angielskiego dyrygenta Christiana Curnyna, o którego występie chciałoby się jak najszybciej zapomnieć. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |