GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUkłon wobec sztuki tańca Opery Krakowskiej
Strona 1 z 2
Wieczór baletowy Révérence Opery Krakowskiej z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca w znacznej mierze zdominowały rytmy hiszpańskie: joty i bolera. Jota aragońska, choć nie ta Michaiła Glinki, odznaczała się spontaniczną żywiołowością, ciesząc zarazem oko barwnymi strojami Magdaleny Tesławskiej. Wystąpili w niej tancerze Baletu Opery Krakowskiej, do których w całości należała też choreograficzna wizja Katarzyny Aleksander-Kmieć Ravelowskiego Bolera, która wypełniła drugą część wieczoru.
Posiada ona charakter czysto ornamentalny, stanowiąc wizualizację rytmu utworu muzycznego, nie starając się natomiast opowiedzieć żadnej historii fabularnej. W tonacji kolorystycznej dominowały kontrastowe wobec siebie czerwień i czerń, zgodnie z wyobrażeniami na temat południowej, ognistej, ale i mrocznej natury Andaluzji.
Z kolei Tango przede wszystkim okazało się popisem Dariusza Pawelca, reżysera światła. Układ Katarzyny Aleksandry-Kmieć do kompozycji Arvo Pärta Zwierciadło w zwierciadle odwoływał się do dance moderne, rezygnującego z klasycznych figur na rzecz czystej ekspresji ruchu, zintensyfikowanej za sprawą czerni i bieli kostiumów Anny Sekuły i projekcji świetlnych. Zgraną parę tworzyli w nim Gabriela Kubacka i Dzmitry Procharau. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |