GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUkłon wobec sztuki tańca Opery Krakowskiej
Strona 2 z 2
Swoistym połączeniem tańca klasycznego w odniesieniu do baleriny i nowoczesnego w przypadku jej partnera była choreograficzne odzwierciedlenie Wasilija Wajnonena Walca Maurycego Moszkowskiego. Całe widowisko rozpoczęło tańczone na puentach, konwencjonalne Zaproszenie do tańca, którego tło muzyczne stanowił szopenowski Walc Es-dur op. 18, w którym wszakże na koniec zabłysnęła obiecującym piruetem Malika Tokkożyna.
Uzupełnienie programu stanowiły klasyczne duety czyli pas de deux, złożone ze wspólnego Adagia, solowych wariacji tancerza i baleriny oraz na powrót razem przez nich wykonywanej kody, rozpoczynanej kreślonymi przez mężczyznę wokół sceny skokami i obrotami, czyli coupes jetés.
W pierwszym z Korsarza,w choreografii legendarnego Mariusa Petipy, wystąpili krakowscy tancerze: Mizuki Kurosawa i Jauheni Jackiewicz, w drugim, pochodzącym z Don Kichota Ludwiga Minkusa dali popis swych umiejętności najwyższej próby w pełni utytułowani artyści: Amerykanka Joy Annabelle Womack i Rosjanin Michaił Martyniuk, związani z najsłynniejszymi scenami baletowymi, którzy wcześniej dali się już poznać w przywołanym Walcu Moszkowskiego. Widowisko, które zrazu zapowiadało się dość konwencjonalne, ostatecznie rozwinęło się w dość zróżnicowany przegląd różnych historycznych i współczesnych estetyk i stylistyk, występujących w międzynarodowej sztuce tańca. Lesław Czapliński
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |