GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościConcorso reanimator – rywalizacja wznowiona
Strona 16 z 16
Wprowadzenie przez młodych artystów do swego repertuaru pozycji kompozytorów narodowych i z muzyki XX wieku (Britten, Szymanowski, Strawiński, Bernstein i in.) to bez wątpienia pozytywny przejaw ich zainteresowań. Zauważalna była pewna dysproporcja między umiejętnościami kandydatów liczących poniżej 25 lat i pozostałymi, którzy najczęściej mają za sobą kilka lat występów w teatrach i na estradzie koncertowej.
Przekonują uwagi jurorów o potrzebie kategoryzacji na młodszych i tych, którzy bliżsi są górnej granicy dopuszczalności. Wydaje się też, że należałoby powrócić do uwzględnienia w punktacji i puli nagród podziału głosów na żeńskie i męskie. Rozpatrywanie zalet i braków pojedynczych wokalistów wykracza oczywiście poza zakres felietonu, którego zadaniem jest zorientowanie Czytelników w całokształcie tego wspaniałego festiwalu sztuki operowej.
Sprzyjała mu w każdym razie doskonała organizacja Konkursu, wybór kompetentnych i życzliwych osób – w tym opiekunów uczestników i jurorów – zajmujących się jego przebiegiem. Skorzystano z okazji, by w dwóch wystawach planszowych zaprezentować 40. letnią historię Konkursu (I Ogólnopolski odbył się w 1979 roku) oraz drogę życiową zjawiskowej śpiewaczki polskiej Marcelli Sembrich-Kochańskiej (przygotowana przez Juliusza Multarzyńskiego), która przez wiele lat święciła triumfy na scenie nowojorskiej Metropolitan Opera. Podobnie jak Adam Didur, z którym Marcella Sembrich-Kochańska niejednokrotnie w słynnym teatrze występowała. Rafał Karol Bula |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |