GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościConcorso reanimator – rywalizacja wznowiona
Strona 15 z 16
Przysłuchując się uważnie ich śpiewowi, można było stwierdzić, że poza kilkoma zaledwie osobami wszyscy posiadają umiejętności wokalne predestynujące ich do występowania na scenie operowej, jeśli nie od razu w tych najsłynniejszych teatrach operowych. Otwarta pozostaje oczywiście kwestia, czy wszyscy oni są w stanie udźwignąć ciężar całej opery, gdzie liczy się dodatkowo dobra kondycja psychiczna i fizyczna.
Z zachowania na estradzie (I etap) i scenie (II i III etap) można wyciągnąć wniosek, że obok przygotowania wokalnego uczestnicy Konkursu w większości przypadków opanowali umiejętności gestykulacji i stosownego do wyrażanych treści poruszania się. W występach I, II i pierwszej części III etapu, gdzie arie prezentowano w sposób koncertowy, korzystali z niej czasem nadmiernie. W tym przypadku dyskretne gesty lepiej służyły przekazowi. Regulaminowy wymóg śpiewania arii W.A. Mozarta dla niektórych był dość kłopotliwy (koloratury!), bliższa była im literatura romantyczna. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |