GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Ariadna na Naxos” Straussa w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 5 z 6
Niezależnie jednak od tego, czy reżyser zagłębia się w odmętach burleski, czy porusza bardziej poważne struny, z jego inscenizacji emanują udzielające się publiczności autentyczne i nie zawsze lekkie emocje, a przez cały czas trwania przedstawienia odnosi się nieodparte wrażenie, że Michel Fau chce zwrócić naszą uwagę na poranione dusze głównych bohaterek. Z jednej bowiem strony współczujemy opuszczonej przez Tezeusza Ariadnie, z drugiej zaś jest nam także żal Zerbinetty, która, może ze strachu przed doznaniem zawodu, definitywnie zrezygnowała z poddania się jedynej i wyłącznej miłości.
Pomimo wszelkich różnic, mamy tu zatem do czynienia z dwiema samotnymi i opuszczonymi kobietami, toteż doprawdy trudno się dziwić, że w spektaklu Michela Fau pod powierzchnią beztroskiej zabawy i komicznej burleski kryje się spora doza smutku i nostalgii. Jakże wymowny w tym kontekście staje się wykonany w finale opery przez Zerbinettę gest, kiedy ściągając z głowy sztuczną perukę odsłania swe naturalne włosy. W tej roli spontanicznością gry aktorskiej i swobodnym wokalizowaniem wyróżnia się sopranistka Elizabeth Sutphen. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |