GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBartok po kielecku
Strona 2 z 3
Zamiast Księcia mamy telewizyjnego Celebrytę, Księżniczka jest zwykłą dziewczyną pracującą w kwiaciarni, a Wróżka, to jej Matka – właścicielka sklepu z kwiatami. Kwiaciarnia sąsiaduje z kawiarnią, gdzie tętni życie i trwa nierzadko szalona zabawa. No i jak to w życiu bywa, córkę kwiaciarki urzeka ten świat i bawidamek zmieniający kobiety jak rękawiczki. Przerażona matka za wszelką cenę usiłuje córkę od tego świata odciągnąć.
Opowiedzieć tę historię tańcem modern jazzowym do trudnej i nieilustracyjnej muzyki Bartóka nie było łatwo, ale Elżbieta Pańtak wywiązała się z tego zadania znakomicie. Zaprezentowała nam oparty na emocjach spektakl o miłości, rozpaczy, dramatach odrzucania i pojednania. Pełne erotyki sekwencje, ukazujące hulaszczy tryb życia Celebryty, przedstawione zostały elegancko i z umiarem.
Z początku akacja rozwijała się powoli, ale kolejne sekwencje nabierały tempa, by na koniec znowu zwolnić, co z pewnością było zabiegiem zamierzonym. Troje odtwórców głównych ról: Arkadia Ślósarska (Córka), Joanna Polowczyk (Matka) i Tomasz Słomka (Celebryta) na premierowym przedstawieniu zasłużyło na końcowe owacje. Zwiewność i delikatność Ślósarskiej, ekspresyjny i pełen dramatyzmu taniec Polowczyk, to mocne atuty przedstawienia. W pamięć zapada także sekwencja z udziałem Małgorzaty Ziółkowskiej, która, jak zwykle, pokazując się na scenie nawet w epizodzie, skupia na sobie uwagę. Choreografię do baletu „Cudowny Mandaryn”, jednego z najpopularniejszych dzieł muzycznych, granego także w formie suity w filharmoniach, ułożył Grzegorz Pańtak. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |