GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Gloriana”Brittena w Teatro Real w Madrycie
Strona 6 z 7
Nie bez znaczenia jest też uzupełniający strój tytułowej bohaterki kaptur, z wyszytą nań parą oczu, symbolizujący poufne rozmowy oraz sekretne donosy dworskich szpiegów i spiskowców. Ta elegancka, malownicza i nośna wizja sceniczna McVicara (zanurzona w pięknej grze świateł Adama Silvermana) stanowi swoisty hołd reżysera dla sztuki złotego wieku panowania Elżbiety I Tudor.
Podobnie jak hołdem dla historii muzyki angielskiej jest przerzucająca pomost pomiędzy renesansem i współczesnością partytura Brittena, oscylująca pomiędzy muzyką okazjonalną i dramatyczną, archaizującą i nowoczesną, ceremonialną i intymną, nawiązująca subtelnymi aluzjami do stylu minionych epok, a zarazem unikająca kojarzenia jej z konkretnym okresem. Gdyż pomimo przywoływania dawnych form muzycznych (Maski, kojarzące się z Johnem Dowlandem tańce z ich skomplikowanymi rytmami i współczesną harmoniką, pieśni w stylu elżbietańskim itd…) kompozytor w żadnym momencie nie dryfuje w stronę romantycznej opery historycznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |