GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Herodiada” Jules’a Masseneta w Opéra de Marseille
Strona 7 z 7
Cała ta scenografia, podobnie jak fascynująca zmiennymi kolorami i subtelnie prowadzona przez Michela Theila gra świateł, służą kreowaniu klimatu przemocy, walki i opresji. Jean-Louis Pichon buduje złożoną psychologię wszystkich postaci głównie środkami aktorskimi, a pokazywany przezeń na scenie świat tchnie czarnym pesymizmem i nieuchronnie zmierza do końcowej tragedii.
Jan Chrzciciel zostaje stracony, Salome popełnia samobójstwo, Herodiadę prześladuje wizja jej dokonującej samospalenia córki, zaś Herod kontynuuje swą zdradziecką współpracę z rzymskim okupantem. Ten przytłaczający i ponury obraz Pichona pozostaje zresztą w zgodzie z głęboko pesymistyczną atmosferą noweli Flauberta i prześladuje widza jeszcze przez wiele godzin po opuszczeniu widowni opery. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |