GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Herodiada” Jules’a Masseneta w Opéra de Marseille
Strona 6 z 7
Wreszcie śpiewający partię Jana Chrzciciela - apostoła nowej wiary - tenor Florian Laconi posiada wprawdzie ładną barwę i oryginalną osobowość sceniczną, ale wzbudza poczucie niedosytu wysiłkowym atakowaniem wysokich dźwięków, pozbawionych tym samym naturalności i potrzebnego tu blasku deklaracji manifestu wiary. Dodajmy jeszcze, że w partyturze Masseneta pełnoprawnym protagonistą jest pełniący ważną pod względem dramaturgicznym rolę chór.
Oprócz rozbudowanych scen zbiorowych jest on także wykorzystywany w bardziej kameralnych epizodach, wymagających udziału małych i traktowanych niemalże solistycznie grup. Miejscowy chór, bez zarzutu przygotowany przez swego tytularnego szefa Emmanuela Trenque, imponuje od początku do końca spektaklu wyjątkową precyzją, zbiorową muzykalnością i wzorową dykcją.
Bardzo dokładne wskazówki kompozytora, skrupulatnie naniesione przezeń w partyturze, są przez owych chórzystów nie tylko świetnie znane, ale i z dużą wiernością realizowane. W występie tego zespołu wyczuwa się wiele poprzedzających premierę seansów ciężkiej pracy. Warstwę wizualną nowej realizacji opracował francuski reżyser Jean-Louis Pichon, który nie uległ pokusie popadnięcia w historyczną rekonstrukcję i plastyczny monumentalizm. Zamiast tego zaproponował publiczności niemalże minimalistyczną wizję, osadzoną w ograniczoną do wielkich, wznoszących się do góry ścian dekoracjach Jérôme’a Bourdina (również autora stylizowanych kostiumów). Niekiedy umieszczone w centrum płyty rozsuwają się, zostawiając miejsce na wyświetlane w głębi projekcje wideo, przedstawiające chmury czy groźnie wyglądające niebo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |