GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Herodiada” Jules’a Masseneta w Opéra de Marseille
Strona 4 z 7
Podstawą interpretacji Vanoostena jest jednak w pierwszym rzędzie stała troska o utrzymanie odpowiedniej, to znaczy głębszej i budującej narrację muzyczną, relacji pomiędzy tekstem i dźwiękami. Celem jest tutaj osiągnięcie takiej sytuacji, w której słuchacz będzie w stanie zrozumieć tekst i w ogóle całą akcję niezależnie od sensu kolejnych słów.
A to z kolei oznacza, że wszelkie stany emocjonalne bohaterów i zmieniające się sytuacje muszą znaleźć swe odzwierciedlenie w kontrastach i niuansach, w sile rytmu i eksponowaniu detali orkiestracji. Victorien Vanoosten osiąga wymienione cele w zaprawdę mistrzowskim stylu, a Orkiestra Opery Marsylii brzmi pod jego batutą doprawdy znakomicie, wręcz porywająco i błyskotliwie. Aby przebić się przez tę rozbudowaną orkiestrę, potrzebny jest złożony z solidnych głosów zespół solistów, co w przypadku omawianej inscenizacji nie zostało w stu procentach spełnione. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |