GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (14)
Strona 13 z 14
No cóż, mało czytelne libretto nie jest najmocniejszą stroną tej opery. Muzyka trzyaktowej Marii di Rohan stanowi dowód stałego doskonalenia warsztatu twórczego swojego twórcy stale wzbogacającego instrumentację i podnoszącego rolę orkiestry, z czym spotykamy się już w uwerturze, po której popisowe arie, sceny ansamblowe, czy zbiorowe z udziałem chóru są tego najlepszym dowodem.
Każda z postaci ma na swoje wejście popisową arię co jest jeszcze ukłonem w stronę dawnych zwyczajów i form, ale tych wysoko cenionych przez ówczesną publiczność. Ta dzisiejsza też to lubi i docenia. Nie ma co ukrywać, partie trójki wykonawców głównych partii z racji stawianych im wymagań mogą zaśpiewać jedynie wysokiej klasy śpiewacy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |