GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Carmen” w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 5 z 5
Włoska dyrygentka była wyraźnie poirytowana całą sytuacją i świadoma rozmaitych niedociągnięć całej realizacji. Jej mocnym punktem okazuje się być ostatecznie prezentująca zupełnie przyzwoity poziom obsada solistów, z gruzińską sopranistką Nino Surguladze w tytułowej roli na czele. Zarówno na planie wokalnym, jak i w zakresie gry scenicznej przykuwa ona uwagę publiczności imponując pełnym zaangażowaniem i zrozumieniem wszelkich subtelności pozornie tylko powszechnie świetnie wszystkim znanej partii.
Jej godnym partnerem jest belgijski tenor Marc Laho, którego wszakże dość ciężka sylwetka i konwencjonalne maniery operowe w zakresie poruszania się po scenie nie do końca pasują do profilu młodego kaprala Don Joségo. Moim faworytem jest niewątpliwie belgijski baryton Lionel Lhote, który jako toreador Escamillo wzbudza podziw atrakcyjnie brzmiącym głosem i emanującą autorytetem prezencją sceniczną.
Trudno też nie ulec czarowi miękko prowadzonego sopranu Włoszki Silvii Dalli Benetty w roli Micaeli oraz zręcznie dobranych głosów Alexise Yerny (Mercedes) i Alexii Saffery (Frasquita). Ponadto publiczność nagrodziła gromkimi brawami wspomniany już dziecięcy zespół wokalny, działający w ramach operowej struktury pod opieką artystyczną Véronique Tollet. Ciekawy jestem jakie wrażenia wyniósł z tej niezbyt udanej premiery obecny w loży honorowej król Belgów Albert II, który przed pięciu laty zrzekł się tronu na rzecz swojego syna Filipa I. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |