opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

82 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Carmen” w Opéra Royal de Wallonie w Liège

Niestety nic takiego się nie wydarzyło, a rozbudzone nadzieje szybko ustąpiły miejsca dużemu rozczarowaniu. Zamiast nowych i twórczych idei Brockhaus zaserwował nam ograną już aż do znudzenia kolekcję banalnych, wyświechtanych i rutyniarskich, a czasem wręcz absurdalnych i ocierających się o śmieszność schematów inscenizacyjnych, które nieubłaganie spychają operę francuskiego kompozytora w kiczowate rejony pocztówkowego folkloru hiszpańskiego.

Carmen,Opera Liege 2

Sytuację pogarsza jeszcze i to, że sposób w jaki reżyser organizuje przestrzeń sceniczną i rozmieszcza w niej poszczególnych solistów, a także chór, utrudnia wszystkim wykonawcom prawidłowy kontakt z dyrygentką, co z kolei skutkuje rażącymi niedokładnościami rytmicznymi przez cały czas trwania przedstawienia. W zamieszczonym w programie tekście Brockhaus deklaruje, że jego celem jest nadanie Carmen charakteru opéra-comique, a zarazem odwołanie się do teatralnych pomysłów Bertolda Brechta, choć po obejrzeniu omawianego spektaklu nie bardzo wiem, co by to miało tak naprawdę oznaczać.

Carmen,Opera Liege 3

Cała akcja umieszczona tu jest w rzeczywistości cyrkowej, co tłumaczy aż za mocno eksponowaną obecność żonglerów i wykonujących podniebne ewolucje akrobatów. Wokół nich rozmieszczone są loże dla cyrkowych widzów, w których budowane są wprowadzające irytujący zamęt scenki rodzajowe. Ważną rolę reżyser przypisał dziecięcemu chórowi, którego członkowie wyposażeni zostają w rodzaj śmiertelnych masek. Kiedy tytułowa bohaterka na początku przedstawienia owe maski kolejno ściąga, stopniowo odsłaniając twarze dzieci, te ostatnie padają jakby martwe na ziemię, co ma nam przekazywać tajemnicze i szczerze mówiąc dość mętne treści.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART