opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

79 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jubileusz Michała Znanieckiego

Śpiewał pełnym głosem, ale bez szczególnego zróżnicowania odcieni wyrazowych, wskutek czego pozostawałem w mały sposób poruszony jego interpretacją. Szczególnie nie  dostawało mi większego skontrastowania wokalnej charakterystyki postaci, która w przeciągu ukazanej akcji ulega znacznej przemianie, o czym świadczy przejęcie pod koniec pierwszej odsłony trzeciego aktu motywów z partii Tatiany w sceny pisania listu w pierwszym akcie, a więc poniekąd obudzenia się w nim żywszych uczuć, czemu reżyser nadał bezpośredni przejaw materialny w postaci ściekającej z nadscenia wody jako topienia się skutego dotąd lodem serca bohatera.

Eugeniusz Oniegin,Krakow 1

Ewa Biegas jako Tatiana stworzyła prawdziwą kreację, umiejętnie dobarwiając oszczędnym wibratem ustępy o szczególnym napięciu dramatycznym (w scenie pisania listu i w finałowym duecie z Onieginem), nie nadużywając przy tym tego środka wyrazu. Operowała ponadto bardzo rozległą skalą dynamiczną, a mimo to śpiew pianissimo w niczym nie umniejszał artykulacyjnej wyrazistości. Szczególnie przejmujące wrażenie wywierały ustępy wykonywane mezza voce. Wspomniany Andrzej Lampert znacznie rozwinął się w partii Leńskiego. W ansamblu „W waszem domie”, w kulminacyjnym momencie konfliktu z Onieginem, wyrażał ogarniające postać wzburzenie poprzez liczne modulacje głosu, nie powstrzymując się tym razem przed sięgnięciem po falset. Także wykonanie słynnej arii „Kuda, kuda, wy udalilis” odznaczało się wrażliwością w przywołaniu zmiennych odczuć emocjonalnych, choć na sposób włoski wyższe tony intonowane były pełnym głosem. Z pozostałej obsady na słowo uznania zasłużyła w partii Filipiewny Olga Maroszek, stanowiąca cenny nabytek, posiadająca głos o urodzie przewyższającej wykonawczynię z czasów premiery i poprzednich wznowień. W „Opowieściach Hoffmanna” łącznikiem pomiędzy dawnymi a nowymi czasy okazały się telefony komórkowe. Ekrany smartfonów już w prologu prześwitują spoza tiulowej zasłony, towarzysząc chóralnemu hymnowi do piwa i wina, potem Hoffmann używa komórki, by umówić się z Antonią, na koniec Luter poprzez ekran transmituje zakończenie przedstawienia „Don Giovanniego”, rozgrywającego się w kulisach tej opery, a w partii Donny Anny występuje Stella, ukochana tytułowego bohatera, co dało kompozytorowi asumpt do włożenia w usta Niklausa, towarzysza Hoffmanna, cytatu z recytatywu Leporella przed sceną pojedynku Mozartowskiego uwodziciela z Komandorem.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART