opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

50 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jubileusz Michała Znanieckiego

Z obydwu obsad premierowych złożono optymalną, a poza tym spektakl okrzepł i osiadł w głosach wykonawców. Świetnie zgrany ansambl stworzyli Dominik Sutowicz (Hoffmann), Mariusz Godlewski (w poczwórnej roli Lindorfa, Coppeliusa, Miracle’a i Dapertutta) i Remigiusz Łukowski (Crespel, ojciec Antonii), zwłaszcza w tercecie w mnichowskim akcie tej ostatniej. Mocny i dźwięczny tenor Dominika Sutowicza w pełni predestynuje go do tej bohaterskiej partii, choć chwilami artysta nieco forsował głos, tak że pod koniec aktów mogło się wydawać, że go zabraknie na całe przedstawienie, ale ostatecznie wszystko skończyło się szczęśliwie i śpiewak może zaliczyć tę partię do swoich osiągnięć. 

Opowiesci Hoffmanna,Krakow 2

Mariusz Godlewski w pełni odzyskał świetną formę śpiewaczą. Jego baryton znów odznacza się blaskiem i nośnością, cieszy ucho słuchacza swą brzmieniową urodą, zwłaszcza w rozlewnych kantylenach, a jego właściciel potrafi czynić z niego właściwy użytek na potrzeby scenicznego uwiarygodnienia postaci o wyraźnie demonicznym rodowodzie. Nie nadużywa dynamiki, chyba że wymaga tego sytuacja. Imponuje ponadto wrażliwością i wyczuciem w prowadzeniu frazy. Kostium, w jakim występuje na scenie, potwierdza upodobanie reżysera do chinoiserie, albowiem przypomina utrzymane w podobnym stylu stroje wieśniaków z „Eugeniusza Oniegina”. Monika Korybalska korzystnie rozwija się wokalnie. Jej mezzosopran okrzepł, wyrównaniu uległa emisja, co pozwala śpiewaczce swobodnie nim dysponować w tworzeniu wizerunku wokalnego charakterystycznej postaci Niklausa, powiernika Hoffmanna, w którego przedzierżga się opiekująca się pisarzem Muza. Galerię postaci, znajdujących odpowiednich odtwórców, uzupełnia Wasyl Grocholśky jako Spalanzani, konstruktor lalki Olimpii. Scenografia Luigiego Scoglio za sprawą koncentrycznych form stwarza iluzję przestrzenności i głębi, poszerzając niewielką rozmiarami scenę, dodając jej światła i powietrza. Choreografia Diany Theocharidis, zwłaszcza w prologu i w epilogu, przydając męskiemu chórowi zadania taneczne, rozruszała go i sprawiła, że zdaje się on w niczym nieustępować występującemu wraz z nim baletowi, a poza tym została doskonale zsynchronizowana z muzyką.

                                                                                   Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART