GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Ostatni dzień skazańca” w Opéra de Marseille
Strona 3 z 4
Pomiędzy tą dwójką nieszczęśników nie ma żadnego kontaktu, nie posiadamy też żadnej wiedzy na temat ich przeszłości i popełnionych przestępstw, a treścią opery jest tocząca się w nich wewnętrzna walka pomiędzy strachem i buntem, rezygnacją i złudzeniami, wyrzutami sumienia i wspomnieniami różnych przejawów zmarnowanego życia.
Poczucie straszliwej samotności wzmaga minimalistyczna i przygnębiająca scenografia Emmanuelle Favre oraz wpisujące się w tę trudną do zniesienia atmosferę kostiumy Katii Duflot. Bezbłędnie zaplanowana wizja Nadine Duffaut punktowana jest głęboko zapadającymi w pamięć epizodami, jak ten widok dzieci skazańców, rzucających się do ich stop w krytycznym momencie.
Czy na przykład odsłonięcie – za pomocą rotacyjnego przesunięcia wspomnianych pomieszczeń – więziennego dziedzińca, na którym zakuwani w kajdany i będący obiektem szyderczych kpin ze strony strażników zesłańcy tracą resztki ich osobowości, czy wyświetlanie projekcji wideo podsycających poczucie beznadziejności sytuacji. Niezależnie od drobnych problemów wokalnych - wynikających może ze zmęczenia czy lekkiego przeziębienia - Roberto Alagna wzrusza w roli skazańca przekraczającą granice wytrzymałości słuchacza ekspresją i narastającym napięciem dramaturgicznym, doprowadzoną aż do bólu wrażliwością i bulwersującym szczerością liryzmem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |