opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

45 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Ostatni dzień skazańca” w Opéra de Marseille

Owa kondensacja bezgranicznego tragizmu i wołanie o choćby minimalny przejaw współczucia emanuje też z występu amerykańskiej sopranistki Adiny Aaron, utożsamiającej się do końca z kreowaną postacią skazanej. Podziw wzbudza też poziom pozostałych solistów tej produkcji, a także zbiorowa muzykalność i sceniczne zaangażowanie miejscowego chóru (przygotowanego przez Emmanuela Trinque), ucieleśniającego grupę więźniów lub obojętnych na ich los gapiów.

Ostatni dzien 6

Konstrukcja partytury Davida Alagna respektuje tradycyjny podział na arie, recytatywy, sceny zbiorowe i intermezzo, a współcześnie brzmiąca, choć o świadomie klasycznej fakturze muzyka nie ukrywa dyskretnych wpływów z przełomu XIX i XX wieku. Szczodre wykorzystywanie blachy i rozbudowanej perkusji sugestywnie przywołuje tragiczną rzeczywistość ostatnich chwil pary protagonistów, zaś drewno i smyczki sprzyjają klimatowi prowadzonej przez nich refleksji o mistycznym zabarwieniu.

Ostatni dzien 7

Prowadzona przez Jean-Yves’a Ossonce’a Orkiestra Opery w Marsylii z powodzeniem akcentuje posiadające sporą moc wyrazową dysonanse oraz uwydatnia instrumentacyjną intensywność i dźwiękowe bogactwo omawianej opery, stanowiące idealne wsparcie dla pozostających w pełnej symbiozie z prozodią języka francuskiego partii wokalnych. Dzięki temu tak istotny tutaj tekst jest dla odbiorców w każdym momencie doskonale zrozumiały. Nie wiadomo, jakie będą dalsze losy tej pozycji i czy inne teatry zdecydują się na jej umieszczenie w swoich programach. Niewątpliwie zasługuje ona na regularną obecność w bieżącym repertuarze i właśnie tego trzeba tej poruszającej fundamentalny problem operze życzyć.

                                                                                  Leszek Bernat


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART