opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 lipiec 2017       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

128 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wiosna, przynajmniej w muzyce

W zimowe dni kwietniowe Sinfonietta Cracovia wystąpiła pod dyrekcją ognistego kapelmistrza z Wenezueli – Rafaela Payare – inicjując tym samym zinstytucjonalizowaną z nim współpracę artystyczną. Na tę okazję wybrano dwie pierwsze symfonie Roberta Schumanna, w tym I C-dur op. 38, opatrzoną mianem WiosennejPodczas wczorajszego koncertu można było odnieść wrażenie obcowania z dwiema różnymi orkiestrami oraz dwoma odmiennymi dyrygentami.

Rafael Payare

„Pierwsza” zagrana została jakby na pokaz. Wszystkiego wydawało się być za dużo. W Allegro molto vivace za dużo było dźwięku, na dodatek dość powierzchownego. Wskutek tego zatarł się kontrast pomiędzy żywym pierwszym tematem a drugim, pełnym mozartowskiego wdzięku. Momentami gra mogła się wręcz kojarzyć z janczarską kapelą – być może dlatego po raz pierwszy zwróciłem uwagę na pojawiające się w repryzie alla turca, z rytmem wybijanym na trójkącie. Na tym tle znacznie zyskało marzycielskie, nieśpiesznie płynące Larghetto. Nie przeszkadzało mi natomiast wyraziste poprowadzenie Scherza z dwoma kontrastowymi triami. W finałowym Allegro animato e grazioso znów zabrakło większego zróżnicowania pomiędzy motorycznym motywem drzewa a puentującym go unisono kwintetu smyczkowego, przejmującego następnie poprzedzającego temat. W kodzie natomiast Payare narzucił obłąkańcze wręcz accelerando. Za to interpretacja „Drugiej” (choć chronologicznie powstałej jako trzecia) mogła w pełni usatysfakcjonować. Wykazuje ona pewne zbieżności, zwłaszcza scherzo, z utrzymaną w tej samej tonacji C-dur symfonią Schuberta, odkrytą właśnie przez Schumanna trzy lata wcześniej.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART