GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Geneviève de Brabant” w Opéra national de Lorraine w Nancy
Strona 5 z 6
Udaje mu się to zresztą tylko częściowo, gdyż zwłaszcza w pierwszej części spektaklu nie daje on rady nadać swej realizacji odpowiednio zwariowanego rytmu, co następuje wreszcie dopiero po antrakcie. Dużą zasługą Carlosa Wagnera jest natomiast to, iż dostosowując tekst do bardziej współczesnego poczucia humoru nie uległ pokusie wprowadzenia do narracji nawiązujących do bieżącej polityki dowcipów i że potrafił zachować anachroniczny, pełen przesady i absurdów język samego Offenbacha.
Reżyser położył zatem akcent na beztroską rozrywkę, co oznacza, że nie doszukuje się tu na siłę jakichś głębszych sensów, choć wyraźnie nie może się powstrzymać od zadrwienia sobie ze skoncentrowanej na sobie klasy średniej czy z ukazania w karykaturalnym świetle damsko-męskich relacji.
Powodzenie tej zwariowanej realizacji wciąż jeszcze za rzadko pokazywanej opery Offenbacha zawdzięczamy niezwykle sprawnym aktorsko i doskonale się odnajdującym w komediowej konwencji, a zarazem prezentującym wysoki poziom wokalny wykonawcom. Warto jednak zauważyć, że sceniczny talent jest w tym konkretnym przypadku bardziej pożądany niż zalety głosowe, a to głównie z tego powodu, że Offenbach nie dał solistom wielu okazji do indywidualnych popisów wokalnych, stawiając przede wszystkim na efektowne sceny zbiorowe. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |