GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Geneviève de Brabant” w Opéra national de Lorraine w Nancy
Strona 2 z 6
Dość szybko losy tej nieszczęsnej kobiety obrosły legendą, a jej historia cieszyła się dużą popularnością szczególnie w siedemnastowiecznych Niemczech. Maria Brabancka, przemianowana na Genowefę, stała się bohaterką utworów literackich, sztuk teatralnych, spektakli kukiełkowych, a także opery Schumanna Genowefa. Została nawet uznana za świętą i to niezależnie od tego, że Kościół nigdy oficjalnie nawet nie uznał jej istnienia.
Swoista propaganda religijna doprowadziła jednak do tego, że w Paryżu wizerunek św. Genowefy pojawiał się na miejskich murach przy okazji wszelkich festynów ludowych, wszakże już od roku 1830 dewocyjny stosunek do tej postaci zaczął powoli wychodzić z mody.
Zanim wszakże to w sposób definitywny nastąpiło, twórcy sztuk bulwarowych i jarmarcznych zdążyli z niej uczynić - podobnie jak z wielu innych bohaterów – obiekt komediowo-prześmiewczych przedstawień. Podobny cel ochoczo sobie wyznaczył Offenbach i jego libreciści w osobach Hectora Crémieux, Etienne’a Tréfeu i Adolphe’a Jaime. Opowiadana przez nich historia, o całkowicie absurdalnym charakterze, przedstawia się w dużym skrócie następująco. Genowefa i książę Sifroy nie są w stanie wydać na świat potomka, co stwarza problem sukcesji, gdyż jeśli w przeciągu dwóch pierwszych lat po ślubie książę nie będzie miał dziedzica to zostanie zmuszony do oddania korony. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |