GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Geneviève de Brabant” w Opéra national de Lorraine w Nancy
Strona 4 z 6
Pracujący nad omawianą inscenizacją wenezuelski reżyser Carlos Wagner miał trudny orzech do zgryzienia z tego powodu, że istnieją aż trzy różniące się znacznie wersje rzeczonej opery. Otóż zamiast wybrać jedną z nich, Wagner stworzył swoją wersję indywidualną, „uszytą” z różnych elementów wersji już istniejących, co na pewno nie przypadnie do gustu gronu purystów.
Mamy tu zatem do czynienia jakby z jego oryginalną interpretacją dzieła, za której pomocą przenosi on średniowieczną legendę do naszej współczesności. Powstała na tej bazie wizja sceniczna (dekoracje Rifaila Adjarpasica i kostiumy Christophe’a Ouvrarda) ukazuje usytuowane gdzieś na przedmieściach domki, których mieszkańcy podglądają się nawzajem, żeby się dowiedzieć, co wyrabiają w swoich ogródkach ich sąsiedzi.
Na przykład jeden z nich instaluje sobie porcelanową sarenkę, zaś drugi zakłada mały staw, czym doprowadza do skrajnej zazdrości trzeciego sąsiada. W pewnym momencie na platformie z kółkami wjeżdża figura Karola Młota, który oznajmia, iż wyruszy wkrótce pociągiem do Palestyny zwalczać Saracenów. I tak oto usiłujący śledzić mnożące się w nieskończoność scenki tego typu widz bardzo szybko zaczyna rozumieć, że tak naprawdę reżyser obrał sobie za wątek przewodni skrajne szaleństwo i wszelkimi dostępnymi sposobami usiłuje publiczność w nie wciągnąć. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |