GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Idomeneo” Mozarta w Opera Vlaanderen w Antwerpii
Strona 7 z 7
Pod względem dramaturgicznym niewątpliwie dominuje włoski tenor Roberto Saccà, śpiewający partię tytułową w sposób mało zniuansowany, ale przeniknięty niesamowitą ekspresją i fizycznym zaangażowaniem.
Zaangażowania nie brakuje również ubranej w stylu alternatywno-gotyckiej mody (autor scenografii i kostiumów – Falko Herold) sopranistce Serenie Farnocchii, która niezależnie od zbytnio wibrującego głosu wywiera duże wrażenie jako Elektra, zwłaszcza w scenie wybuchu wściekłości z aktu III, kiedy to ta grecka księżniczka uświadamia sobie, że nigdy już nie znajdzie miejsca u boku Idamanta, definitywnie przejmującego rządy w królestwie, na dodatek w towarzystwie ukochanej Ilii. Ponadto uznanie publiczności zyskuje rosyjski tenor Anton Rositskiy jako królewski doradca Arbace oraz jak zawsze bezbłędnie i spójnie brzmiący chór.
Na czele Orkiestry Filharmonicznej Opery Vlaanderen stoi doskonale w Polsce znany Paul McCreesh, który tym razem zaskakuje wyjątkowo wolnymi tempami (co jednak nie pozwala na uniknięcie częstej desynchronizacji planów dźwiękowych) i nadmiernie analityczną interpretacją, często pozbawioną koniecznej tu energii i zakłócającej płynność dyskursu muzycznego. Być może kolejne przedstawienia (ja oglądałem premierę) pozwoliły złagodzić ten dość niefortunny dyskomfort. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |