GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Idomeneo” Mozarta w Opera Vlaanderen w Antwerpii
Strona 5 z 7
U Böscha Idomeneusz nie tylko abdykuje na rzecz swojego syna, ale ostatecznie - jakby poświęcając nie tylko władzę, ale również życie - pada martwy na ziemię. Kiedy zrozpaczony Idamante rzuca się na jego nieruchome już ciało, Ilia wykonuje wyraźny ruch wycofania się, co nie wróży pozytywnej przyszłości dla ich miłosnego związku.
W tej cały czas osadzonej w mitologicznym kontekście realizacji nie brakuje też wyraźnych odniesień do aktualnych wydarzeń, jak choćby to nagłe pojawienie się emigrantów z walizkami w rękach, gotowych do wypłynięcia na morze.
Duże wrażenie wywiera wprowadzenie w trzecim akcie na scenę chórzystów ucharakteryzowanych na zakrwawione zoombie, które nie mogą się pogodzić z tym, że Idomeneusz ostatecznie nie poświęca swego syna. A kiedy Bösch wykorzystuje jeszcze rekwizyt królewskiej korony, którą wszyscy odrzucają lub wręcz odkopują nogami, daje nam jednoznacznie do zrozumienia, że symbolizuje ona nie tylko władzę, ale również wiążące się z nią niebezpieczeństwa i odpowiedzialność, której nikt nie chce wziąć na swoje barki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |