GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKoncert Katedry Kompozycji UMFC
Strona 1 z 2
Takie wydarzenia, jak prezentacja najnowszej twórczości kompozytorskiej, powinny być przedmiotem szerokiego zainteresowania, bo właśnie w tworzonych dziś partyturach kształtuje się obraz muzyki polskiej. Bardzo starannie i różnorodnie opracowany program koncertu Katedry Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, który odbywał się pod artystyczną opieką dr Aldony Nawrockiej, przyniósł utwory twórców należących z grubsza biorąc do dwóch pokoleń, 60. latków i 40. latków, choć zdarzali się też studenci. W wydrukowanym programie podano dokładne daty urodzenia, trudno jednak łączyć jakoś wiek artysty z poziomem pisanej przez niego muzyki. Najprościej byłoby powiedzieć, że wszystkie utwory były interesujące, niektóre natomiast zwracały uwagę pewnymi cechami szczególnymi, w czym znaczną rolę mieli doskonali wykonawcy.
Koncert w dniu 24 kwietnia 2016 roku zaczął się prawykonaniem Lapidariów II Alicji Gronau, duetu na saksofony sopranowy i altowy. Świetne instrumentalistki – Dorota Samsel i Alicja Wołyńczyk – dodały skrzydeł skromnie zapowiadającej się muzyce. Z przyjemnością słuchało się krótkich miniatur zbudowanych z rozmaitych struktur melodycznych, rytmicznych i skontrastowanych pod względem temp. Mieliśmy też ciekawy przegląd możliwości dźwiękowych saksofonu. Kolejne kompozycje wykonywał kameralny Chór Tibi Domine przy Parafii Najświętszego Zbawiciela w Warszawie, kierowany z wyczuciem i muzykalnością przez Justynę Pakulak. W zasadzie było to odkrycie bardzo dobrego zespołu wokalnego, który działa przy kościele. Słuchając niekiedy transmisji Mszy Świętych w II Programie Polskiego Radia skazani jesteśmy na występy na bardzo niskim, amatorskim poziomie, tymczasem Chór Tibi Domine zaskakiwał zarówno dobrze prowadzonymi głosami, jak i czystą intonacją, co w niektórych utworach mocno zrywających z systemem dur-moll mogło się okazać problemem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |