GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Cosi fan tutte” Mozarta w Opéra de Marseille
Strona 6 z 6
Pierwsza z nich to dysponujący tenorem o lirycznym zabarwieniu Frédéric Antoun w roli Ferrando i urzekająca rzadko spotykaną vis comica mezzosopranistka Marianne Crebassa, śpiewająca partię Dorabelli. Druga idealnie zgrana para to imponujący ładnie nasyconym basem Josef Wagner w roli Guglielmo i pieszcząca ucho pięknie prowadzonym sopranem Guanqun Yu, kreująca postać wstrzemięźliwej, ale przecież w końcu i tak ulegającej pokusie Fiordiligi.
Publiczność nagradza też gromkimi brawami sopranistkę Ingrid Perruche, odnajdującą się bez zarzutu w charakterystycznej roli Despiny. Wymieniłem tutaj sześć ról, ale w zasadzie jest jeszcze siódma: orkiestra, której funkcja wykracza w tej operze - bardziej niż w innych operach Mozarta - daleko poza zwykły akompaniament czy dramaturgiczny komentarz do partii wokalnych.
W tym przypadku orkiestra staje się wręcz bohaterem pierwszego planu, wyraźnie wpływającym na rozwój akcji. Dlatego też każda instrumentalna interwencja i bogactwo muzycznej materii, tak skutecznie uwydatnianej przez prowadzącego przedstawienie w Operze Marsylii Lawrence’a Fostera, nabierają tu tak fundamentalnego znaczenia. Utrzymując cały czas delikatną równowagę pomiędzy takimi elementami jak okrucieństwo i sentymentalizm czy skromna powściągliwość i intensywna zmysłowość amerykański dyrygent buduje rodzaj instrumentalnego teatru, który pozwala nam lepiej zrozumieć jak mocne i głębokie więzi łączyły kompozytora ze wszystkimi postaciami jego opery. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |