GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Cosi fan tutte” Mozarta w Opéra de Marseille
Strona 5 z 6
Za pomocą drobnych zabiegów technicznych owa łaźnia zamienia się w sypialnię płochych sióstr, w której centralne miejsce zajmuje przyjmujące również symboliczne znaczenie łóżko. Zwisają nad nim białe i zręcznie w wielu sytuacjach wykorzystywane tiule,. To za nimi chowają się zawstydzone dziewczęta, nimi się owijają, kiedy wyobrażają sobie moment wymarzonego ślubu, to również za pomocą zawiniętego wokół szyi tiulu zrozpaczona Dorabella chce jakoby popełnić symulowane samobójstwo.
Bardzo sugestywnie rozegrana jest scena burzy, przywołana za sprawą niebieskiego tła i drobnego gestu Don Alfonso, który wchodząc do pomieszczenia sióstr odrzuca na bok targany wiatrem parasol. Wszystkie odsłony zachwycają plastyczną urodą - do której również przyczyniają się zaprojektowane ze smakiem przez Jacques’a Schmidta i Emmanuela Peduzziego stroje - oraz pomysłowością w kreowaniu zmiennych klimatów i atmosfer.
W tej doskonale zaplanowanej w każdym szczególe inscenizacji kluczową rolę odgrywa bezbłędnie dobrana i świetnie ze sobą współpracująca obsada wykonawcza. Marc Barrard jako Don Alfonso doskonale pokazuje dwuznaczność działań prowadzonych przez tego filozofa-konspiratora, wychowawcy naiwnych kochanków, który zamienia iluzje na życiowe prawdy, a zakłamanie i zaślepienie na pełną świadomość rzeczywistej natury pragnienia i pożądania. Jego swoistej terapii poddają się dwie pary przechodzące inicjacyjne wtajemniczenie w świat uczuć. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |