GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Manon Lescaut” Aubera w Opéra Royal de Wallonie-Liège
Strona 6 z 6
Mistrzowskie, ale niesłużące budowaniu roli wokalizowanie w połączeniu z zupełnie niezrozumiałymi dialogami mówionymi w żaden sposób nie składają się na przekonującą postać sceniczną. Z językiem francuskim nie może sobie też poradzić holenderski baryton Wiard Witholt w partii markiza d’Hérigny, chociaż jego głosowi nie brakuje uroku i ładnego zabarwienia, a także występujący jako Gervais Belg Denzil Delaere, również czarujący nieprzeciętnymi walorami wokalnymi.
Włoch Enrico Casari w mało eksponowanej roli kawalera Des Grieux ujmuje plastycznym frazowaniem, choć rozczarowuje ograniczonym wolumenem. W tej sytuacji jedynie Roger Joakim jako Lescaut i śpiewająca partię Marguerite Sabine Conzen zachwycają precyzyjna deklamacją, idealną emisją i celnie charakteryzującą rzeczone postacie grą sceniczną.
Na szczęście pozostaje jeszcze dyrygent, który prowadząc ze znawstwem Orkiestrę i Chór Opery w Liège wydobywa z partytury Aubera energię (zwłaszcza w trzecim akcie), wdzięk i lekkość, pozwalając smyczkom oraz instrumentom dętym drewnianym na pokazanie całego zawartego w ich interwencjach muzycznego piękna. Pozostaje wszakże następujące pytanie: czy te smakowite momenty dźwiękowego uroku są w stanie zapewnić w przyszłości sukces operze, która może jednak nie bez powodu znajduje się na repertuarowym marginesie sztuki lirycznej? Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |