GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Manon Lescaut” Aubera w Opéra Royal de Wallonie-Liège
Strona 2 z 6
Przyczyny takiego stanu rzeczy wydają się dość oczywiste i łatwe do zrozumienia. Przede wszystkim chodzi tutaj o efekt pracy dwóch nie najmłodszych już artystów, gdyż w momencie kreacji uznany librecista Eugène Scribe miał już sześćdziesiąt pięć lat, zaś cieszący się równie zasłużonym prestiżem kompozytor – siedemdziesiąt cztery lata.
Trzeba przyznać, że ich duet funkcjonował przez długi okres czasu w intensywnym rytmie, albowiem współpraca tych dwóch osobowości zaowocowała aż trzydziestoma ośmioma pozycjami, co na pewno bije wszelkie możliwe rekordy. Szkopuł w tym, że w przypadku omawianej opery zderzyli się oni z wyjątkowo ostrą konkurencją, ponieważ tuż przed jej kreacją wystawiono Nieszpory sycylijskie Verdiego, a Offenbach zainaugurował paryski teatr Bouffes-Parisiens operetką młodego Bizeta: Doktor Miracle.
Oznacza to, że coraz bardziej rosły wpływy włoskiego belcanta i że pojawiło się nowe pokolenie ciekawych i zdolnych kompozytorów francuskich, nie zapominając jednocześnie o wybijającym się coraz bardziej Wagnerze. Drugiej przyczyny ograniczonego powodzenia Manon Lescaut Aubera trzeba upatrywać w dziwacznie skonstruowanym i kulawym pod względem dramaturgicznym libretcie, co przysparza reżyserom wielu trudnych do rozwiązania problemów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |