GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Manon Lescaut” Aubera w Opéra Royal de Wallonie-Liège
Strona 4 z 6
Sporo wątpliwości wzbudza inscenizacja francuskiego reżysera Paul-Emile’a Fourny’ego, który zaprosił do współpracy scenografa Benoït Dugardyna i kostiumolożkę Giovanne Florentini. Otóż postanowili oni rozegrać akcję opery w jednorodnej oprawie scenograficznej, ograniczającej się do przywołania perspektywy ogromnej biblioteki uniwersyteckiej.
W trakcie uwertury odziani w anglo-saksońskie mundurki oraz wyposażeni w tornistry i laptopy studenci i studentki przychodzą tu konsultować rozmaite książki, co staje się dla nich również okazją do prowadzenia męsko-damskich gier i zaczepek. Scena ta trwa wyjątkowo długo i wraz z upływem czasu tchnie irytującą powtarzalnością i godną pożałowania monotonią.
Następnie wszystkie postaci przywdziewają atrakcyjne i urzekające z plastycznego punktu widzenia kostiumy historyczne. Na zakończenie opery w głębi sceny pojawia się ogromna księga, otwarta na stronie ukazującej mapę Luizjany, miejsce zesłania Manon, do którego podąża również kierujący się uczuciem Des Grieux. Zaś w finale jedna ze studentek wręcza pracownikowi biblioteki książkę Prévosta opowiadającą właśnie historię rzeczonej pary kochanków. Tym samym do widza zostaje wysłany sygnał informujący go o tym, że to wszystko, co widział na scenie, rozegrało się tak naprawdę w wyobraźni czytającej ten literacki tekst studentki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |