GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSceniczny powrót Szymona Laksa w Montpellier
Strona 4 z 4
Refleksja polskiego kompozytora dotycząca konieczności zniesienia hierarchii pomiędzy różnymi stylami muzyki znajduje swój intrygujący oddźwięk w pokazanej w drugiej części spektaklu fantazji muzycznej Ravela, zręcznie łączącej odrzucane przez wyznawców sztywnego akademizmu formy: jazz, foxtrot, ragtime, walc, „wymiauczany” duet czy chorał. Wszakże obie pozycje łączy też moralny wydźwięk opowiadanych historii oraz ich fantastyczno-baśniowa i eksponująca zwierzęce postaci konwencja. Przy udziale tego samego zespołu wykonawczego, dodatkowo wzmocnionego zaangażowaniem młodzieży z działającej przy teatrze struktury Opera Junior, Sandra Pocceschi rozgrywa Dziecko i czary w szarej, jakby sparaliżowanej ciężarem tradycji przestrzeni (zacieśniające się ściany!), w której mały bohater (doskonała sopranistka Khatouna Gadelia) zostaje najpierw odrzucony przez będące jego ofiarami zwierzęta i przedmioty, a następnie zmuszony do poniesienia konsekwencji za swoje złe czyny. Dzięki zaczarowanej Wiewiórce (powtórnie Alix le Saux) odkrywa on moc współczucia i przebaczenia.
Estetyzująca i chętnie wykorzystująca tajemniczą grę świateł realizacja w połączeniu z intrygującą grą aktorską solistów o wyrównanym poziomie wokalnym oraz bezbłędnie utrzymującą równowagę dźwiękową pomiędzy sceną i kanałem orkiestry dyrekcją Niemanna decyduje o atrakcyjności również i tej pozycji, tworzącej z jednoaktówką Szymona Laksa frapująco spójną całość. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |