GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Peleas i Melizanda” Debussy’ego w Opéra de Toulon
Strona 4 z 4
Laurent Alvaro jako książę Golaud wzbudza niepokój i strach, zaś Nicolas Cavallier ucieleśniający starego i niewidomego króla Arkela imponuje pełną autorytetu osobowością sceniczną. Ponadto w swoich rolach doskonale odnajdują się: rumuńska mezzosopranistka Cornelia Oncioiu jako Genowefa, Thomas Dear w partii Lekarza oraz francuska sopranistka Chloé Briot jako Yniold, synek Golauda. Zastrzeżenia budzi jedynie pozbawiony tak ważnego tutaj romantycznego zabarwienia tembr sopranu Sophie Marin-Degor, która w dodatku nie potrafi sugestywnie kreślić tak bardzo przecież niejednoznacznego i fascynującego profilu psychologicznego Melizandy.
Reżyser René Koering, współpracujący w tym przypadku ze swoim synem, scenografem Virgilem Koeringiem, buduje za pomocą ograniczonych do niezbędnego minimum środków scenicznych ponurą i przygnębiającą wizję, która dzięki zjawiskowo prowadzonej przez Patricka Méeüsa grze świateł opiera się w dużej mierze na czarno-białych kontrastach i niuansach. Takie wizualne elementy jak pnie drzew, wyeksponowany tron króla Arkela czy przywołujące żywioły natury projekcje wideo składają się na symboliczną, mocno działającą na wyobraźnię warstwę plastyczną, idealnie harmonizującą z muzyką Debussy’ego. Wychodząc z teatru w Tulonie i po raz kolejny pozostając pod zniewalającym wrażeniem tej ważnej pozycji repertuarowej, zastanawiałem się nad tym, która placówka w Polsce zdecyduje się wreszcie na zaprezentowanie Peleasa i Melizandy polskiej publiczności. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |