GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Peleas i Melizanda” Debussy’ego w Opéra de Toulon
Strona 3 z 4
To również ze względu na niego wybrałem się do tej dysponującej skromnym budżetem, ale sprawnie zarządzanej przez Claude-Henri Bonneta placówki. Powiedzmy od razu, że niezależnie od mocno zaawansowanego wieku francuski kapelmistrz hipnotyzuje słuchaczy fantastyczną interpretacją partytury, której żadne subtelności, zawiłości i tajniki nie są mu obce. Doskonale reagująca na jego niezwykle oszczędne, ale bezbłędnie trafne gesty Orkiestra Opery Tulonu buduje przykuwającą w każdym momencie narrację muzyczną, eksponuje specyficzny język harmoniczny, różnicuje klimaty i podkreśla fascynujące kontrasty, wreszcie urzeka niebywałą magią barw.
Ekstaza, tajemniczość i przejmujący tragizm to dominujące nastroje tego wykonania. I aż przykro pogodzić się z faktem, że omawiane przedstawienie w Tulonie kładzie kres trwającej od kilkudziesięciu lat karierze Serge’a Baudo w charakterze dyrygenta operowego (w jego najbliższych planach znajdują się bowiem między innymi koncerty symfoniczne w Japonii!). Obsada wokalna tulońskiego Peleasa i Melizandy dostarcza wielu pozytywnych wrażeń, zarówno pod względem wokalnym, jak i gry scenicznej. Baryton Guillaume Andrieux w roli Peleasa ujmuje umiejętnością ukazywania zmiennych stanów ducha młodego kochanka, od intensywnych porywów miłosnych do poruszającej delikatności i czułości wobec Melizandy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |